11 Nisan 2014 Cuma

DEDİM YA MÜCADELE? DEDİ YOLUMDUR...

Aşağıda şiir halinde sözlerini paylaşacağım bir vatan sevgisi bulunuyor. Bunun güzel mi güzel bir de türküsü var. Ama Youtube şu an kapalı olduğundan onu paylaşamıyorum. Söyleyen Abdurrehim Heyt. Güfte Abdurehim Ötkür.
Abdurrehim Heyt, kendisi Doğu Türkistanlı bir halk şairidir. Aynı zamanda iyi bir Dutar ustasıdır.
Doğu Türkistan da neresidir, demeyin lütfen...
Bizden uzaklarda, ama en yakınımızda, gönlümüzdeki kardeşlerimizin yaşadığı bir yerdir.
Her ne kadar böyle desek de dertlerine ortak olabiliyor muyuz sahi?
Sahi onlar neler yaşıyorlar? Sadece sızan bilgiler onları anlamaya kafi mi?
Onların dertlerini ulaştırmada kaçımız tercüman olabiliyoruz?
 
En iyisi sözlerle bir sevgi nasıl anlatılır, buyurun hep birlikte görelim...
 
Seher vakti görünce gözüm sultanını,
Dedim sultan mısın? O dedi yok-yok.
Gözleri ışıltılı , elleri kınalı,
Dedim Çolpan mısın? O dedi yok-yok.

Dedim ismin nedir? Dedi Ayhan’dır,
Didim yurdun nere? Dedi Turpan’dır,
Dedim başındaki? Dedi hicrandır,
Dedim hayran mısın? O dedi yok-yok.

Dedim aya benzer, dedi yüzüm mü?
Dedim yıldız gibi, dedi gözüm mü?
Dedim ışık saçar, dedi sözüm mü?
Dedim volkan mısın? O dedi yok-yok.

Dedim kıyak nedir? Dedi kaşımdır,
Dedim kunduz nedir? Dedi saçımdır,
Dedim on beş nedir? Dedi yaşımdır,
Dedim canan mısın? O dedi yok-yok.

Dedim deniz nedir? Dedi kalbimdir,
Dedim rânâ nedir? Dedi lebimdir,
Dedim şeker nedir? Dedi dilimdir,
Dedim ver ağzıma? O dedi yok-yok.

Dedim zincir var, dedi boynumda,
Dedim ölüm var, dedi yolumda,
Dedim ya bilezik? Dedi kolumda,
Dedim korkar mısın? O dedi yok-yok.

Dedim niçin korkmazsın? Dedi Tanrım var,
Dedim ya başka? Dedi halkım var,
Dedim daha yok mu? Dedi ruhum var,
Dedim memnun musun? O didi yok-yok.

Dedim istek nedir? Dedi gülümdür,
Dedim ya mücadele? Dedi yolumdur,
Dedim Ötkür neyindir? Dedi kulumdur,
Dedim satar mısın? O dedi yok-yok.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder